ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه این هفته، در بیان مصادیق گناهان کبیره در زمینه بدگمانی به خداوند سخن گفت و بیان کرد : خدای متعال در قرآن مجید سوره شریفه فاتحه آیه 6 ، رمز عذاب منافقین و مشرکین را به بدگمانی آنان به خداوند دانسته و این خصلت ذمیمه را ویژگی آنان دانسته است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود:لکن مومن، به واسطه اعتقاد پاک و ناب توحیدیش هرگز به خدای خود ظنین و بدگمان نمی شود و پیش آمد شیرین و حکایات دلنشین زندگی خود را رهین لطف خدا و حوادث تلخ و اتفاقات غمبار را معلول کوتاهی های خود در انجام وظیفه بندگی در قبال خدای خود می داند.

وی نشانه حسن ظن به خدا را، امید به کرم خداوند در زندگی بیان کرد و گفت : گاهی در لسان عرف ، مردم از خوش شانسی یا بدشانسی حرف می زنند ، شانس امر موهوم است و آنچه را که خداوند بر آن تاکید می کند ، وقت در ساختار سرنوشت است که آن را به دست انسان داده تا با تدبیر خود سرنوشت خویش و جامعه را رقم زند و در امر ناکامی ها بی همتی و بی تدبیری و بی بصیرتی او کارائی داشته، نه اینکه بدشانسی او را عقب مانده و زمین گیر و مفلوک کند.

حجه الاسلام والمسلمین حسینی در خطبه دوم با قدردانی از حضور پرشور مردم در مراسم جشنهای نیمه شعبان گفت : باید برگزاری مراسم جشن عمومی فرهنگسازی شود تا مسئله نظافت شهر ،رعایت شئونات دینی و پرهیز از کارها و آهنگهای ناروا و نامتناسب را همگان رعایت کنند و هنجارشکنانی که میخواهند از این آب ماهی بگیرند، هشدارها را جدی بگیرند.

خطیب جمعه ابرکوه افزود : مراسم جشن حضرت حجت پایان یافت ،اما لحظات انتظار فرجش، پویا تر از گذشته ادامه خواهد یافت که منتظران، حضرتش را در راه استقرار حاکمیت نظام واحد جهانی قسط و عدل توحیدی ، یاری دهند و این نقطه، اوج آرمان گرائی برای معتقدان به مهدویت است.

امام جمعه ابرکوه در ادامه، حضور مجدد مردم در مصر در میدان التحریر قاهره را، نشانه بیداری ملت با فرهنگ مصر خواند و گفت : وقتی مردم مصر دیدند سردمداران حکومت جدید و شورای نظامی حاکم ، همان پس مانده ها و یادگاران حکومت مبارک و مهره های آمریکایی هستند ، فهمیدند نظام سیاسی مصر تغییر نکرده ، بلکه مهره های اجرائی عوض شده اند و باید آنان را نیز سرنگون کرد.

وی نشانه آگاهی مردم بحرین را نیز، خروج نمایندگان گروه بزرگ شیعیان از گفتگوی به اصطلاح آشتی ملی بیان کرد و گفت : مردم درس این خیمه شب بازیها را خوانده اند و می دانند این آب نباتهای سیاسی برای حکومت خونخوار آل خلیفه، سپری در رسیدن به اهدافشان است وگرنه هرگز رغبتی برای شنیدن صدای حق طلبانه و اعتراض مردم خود را ندارند.

حجه الاسلام حسینی راهزنی کشتی کرامت، توسط دزدان دریائی اسرائیلی را محکوم کرد و سیاستهای تجاوزکارانه این رژیم جعلی را، معلول پشتگرمی و حمایتهای آمریکا و حکام غرب بیان کرد.

وی در خصوص سالروز اقامه نماز جمعه نیز به تفصیل سخن گفت و این فریضه الهی را که پس از انقلاب جایگاه خود را بازیافت، لطف خداوند برملت ایران و یادگار امام دانست که همین پایگاه موحدان، موجب زوال منافقان و سربازان استکبار گردیده است.

وی در ادامه سخنان خود ، مردم را به همکاری برای آماده سازی خانه های خدا برای میهمانان خدا، جهت ورود به ماه ضیافت الله در هفته آخر شعبان فرا خواند .


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا